Handelsbetingelser

Generelt

De angivne vilkår gælder for alt salg fra web-butikken, så længe der skriftligt ikke er aftalt andet de to parter imellem.
Juridiske Oplysninger:

  • Celestial
  • CVR 25 99 44 34
  • Postadresse: Ulsevej 16a, 2650 Hvidovre
  • Butiksadresse: Valby Tingsted 6, 2500 Valby
  • E-mail: kontakt@celestial.dk
  • Telefon: +45 23 23 30 78
  • Etableret 2019

Købsvejledning

Sådan foretages et køb på web-butikken

  1. Du finder det ønskede produkt og tilføjer dette til indkøbskurven via "Køb nu"-knappen på produktsiden. Dette gentages, hvis du ønsker at købe flere produkter.
  2. Når alle ønskede produkter er tilføjet til indkøbskurven og priser/antal er kontrolleret, trykkes der på "Gå til Kassen"-knappen.
  3. Kundeinformation: Der indtastes fakturerings- og leveringsadresse samt valg af, hvorledes ordren skal leveres. Det bekræftes at handelsbetingelserne er læst og accepteret inden der trykkes på "Gå til Betaling"-knappen for at forsætte.
  4. Vælg Betaling: Vælg betalingsmetode og gennemgå de viste ordreoplysninger grundigt. Tryk på "Godkend & Betal"-knappen. Ved betaling med online betalingskort eller finansiering sendes du videre til en betalingsgateway for gennemførsel af betalingen.
  5. Når betalingen er godkendt, er ordren gennemført. Du modtager inden for få minutter herefter en e-mail med kvittering for, at vi har modtaget din ordre.

Har du efterfølgende spørgsmål til din ordre, kan du kontakte os via kontaktlink i den e-mail du modtager. Alternativt kan sende os en e-mail på kontakt@rosakvarts.dk. Oplys venligst dit ordrenummer ved henvendelse til os.

Betaling

I web-butikken kan du betale med Debit/Kreditkort (Visa, MasterCard og Maestro), og MobilePay. 

Priser

Alle priser er angivet inklusiv 25% dansk moms, medmindre andet er angivet, og eksklusiv fragtomkostninger. Priserne er dagspriser og kan ændres uden varsel.

Ved åbenlyse prisfejl forbeholder vi os ret til at annullere ordren. Det er selvfølgelig beklageligt at fejl sker, men vi er alle mennesker.

Et eksempel på en åbenlys prisfejl er fx at en var som skal koste 200 kr fejlagtigt prissættes til 20 kr. Eller en vare som skal koste 265 kr ender med at koste 26,5 kr. Her er tale om en faktor 10 til forskel.

Sælgers Pligter

Web-butikken er altid underlagt de generelle betingelser, der fremgår af dansk købelovgivning.

Købers Pligter

Kunder hos web-butikken er altid underlagt de generelle betingelser, der fremgår af dansk købelovgivning.

Levering

Ved ordreafgivelse i web-butikken tilbydes, ud over afhentning i vores forretning, levering med GLS. 

Returret

Du har 14 dages returret med pengene tilbage på fysiske produkter. Ved retur er det dit ansvar som kunde at pakke varen forsvarligt ind. Hvis varen er i stykker eller på anden måde anderledes ved modtagelse gives der ikke penge retur.

Du har efterfølgende 14 dages ekstra returret, hvor du kan få et tilgodebevis på det beløb som varen er købt for.

Varen du sender retur må ikke bære spor af at have været brugt.

Du betaler for returfragten og sender den direkte til følgende adresse:

Undtagelse:
Varer som er købt på udsalg eller til nedsat pris, tages ikke retur eller byttes til anden vare.

Celestial /Morten Nielsen
Ulsevej 16a
2650 Hvidovre

Husk at inkludere ordrenummer i forsendelsen.

Reklamation

Ved ødelagte varer, eller varer som har fejl eller mangler skal du kontakte Morten Nielsen på kontakt@hjertechakra.dk. Selvom udgangspunktet er en kedelig situation, så finder vi altid en god løsning sammen.

Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Særligt om krystalvarer: 
(Rå krystaller, skåle, figurer, formgivne og andre polerede krystaller)
At sende krystaller med posten går for det meste godt.

Det er vigtigt at du som kunde undersøger forsendelsen for transportskader som det første når du åbner pakken.

Er der transportskader på krystalvarerne, så skal du skrive til Morten på kontakt@hjertechakra.dk senest 2 dage efter at pakken er registreret afhentet i pakkeshop eller er modtaget som direkte forsendelse til din privatadresse.

Nogle krystaller er i deres natur porøse eller skal behandles særligt for ikke at gå i stykker. Det gælder særligt de bløde krystaller som angelit, selenit, fluorit og alabast som let ridses og ikke tåler vand. Reklamationen dækker ikke skader hvor disse hensyn ikke er taget.

Hvis krystalvaren, som forventet, er intakt ved modtagelse kan du forvente at den holder ca 460 mio år medmindre du taber den på gulvet, og det dækker reklamationen desværre ikke.

Særligt om krystalsmykker:
(armbånd, halskæder og vedhæng)
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening. Krystalsmykker holder enten for evigt eller også går de fra hinanden næsten med det samme. Derfor gælder reklamationsretten på selve stenen/ krystallen i smykker kun i 1 måned. Ryger et smykke med krystal eller sten på gulvet eller udsættes det for et forkert pres, så kan det knække ligesom glas. Dette erstattes desværre ikke.

Hvis krystallen i et smykke falder fra hinanden fordi den har en medfødt sårbarhed, så vil det ske næsten med det samme. Derfor er der 1 måned til at søge reklamation.

Særligt om varer med elektriske komponenter:
(lamper)
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af varen. 2 års reklamationsret gælder kun de elektriske dele og ikke selve krystallen.

Andre varer:
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af varen.

Jeg modtager ikke pakker sendt pr efterkrav.

Datasikkerhed

Web-butikken opfordrer alle kunder til at tage kopi / backup af samtlige data. Web-butikken kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt I web-butikken måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.

Force majeure

web-butikken er altid forpligtet til at levere inden for den ved købstidspunktet oplyste leveringstid, dog kan der være udefrakommende situationer, hvor web-butikken ikke kan holdes ansvarlig for en forsinkelse. Disse scenarier kunne f.eks. være men er ikke begrænset til: arbejdskonflikt, brand, krig, naturkatastrofer, mangler og forsinkelser ved underleverandører samt almindelige forsinkelser. Som følge af sådanne omstændigheder er web-butikken fritaget for alt andet ansvar end reklamationstilfælde, og web-butikken vil i disse tilfælde kreditere den manglende vares tilhørende købesum.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os ved at skrive en e-mail til kontakt@hjertechakra.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Klagen indgives til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

__________

Teksterne på hjertechakra.dk er skrevet ud fra egne tanker og intuitioner, samt med inspiration fra bøger om tidsløs visdom og krystaller. Bøgerne jeg er inspireret af er overvejende skrevet før internettet kom rigtigt i gang i midten af 90'erne. Der var en anden tilgang dengang som jeg sætter pris på. Hvis noget inspirerer dig, så spørg bare. Måske kan jeg henvise til en god bog :)